Kısmi Zamanlı Çalışan Öğrenci Yönergesi
Amaç
MADDE 1 – Bu esaslar, Üniversitemizde 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46 ncı maddesine göre kısmi zamanlı olarak geçici işlerde çalıştırılacak öğrencilerin sayılarının belirlenmesi, öğrencilerin seçimi, işe başlatılması, haftalık çalışma süreleri, ücret ve sigorta işlemleri ve diğer hususları belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.Üniversitemizde kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma programı uygulanmasının amacı, öğrencilerimizin ders saati dışındaki boş zamanlarında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda geçici işlerde çalıştırılarak, kişiliklerinin ve becerilerinin gelişmesini sağlayarak iş disiplini edinmiş üretken bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmaktır.
Kapsam
MADDE 2 – Bu esaslar, Üniversitemizde kısmi zamanlı öğrenci çalıştıran fakülte, yüksekokul, enstitü, daire başkanlıkları ve rektörlüğe bağlı bölüm, birim ve müdürlüklerinde çalışan tüm öğrencileri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – Bu esaslar aşağıdaki kanun ve yönetmeliklere dayanılarak hazırlanmıştır.2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46 ncı maddesi ile Yükseköğretim Kurumları Cari Hizmet Maliyetine Öğrenci Katkısı ile Diğer Faaliyetlerden Elde Edilen Gelirlerin Kullanım ve Harcamasına İlişkin Esas ve Usullerin 1. ve 10. maddesinin ilgili fıkrası,Bütçe Kanununda Yer Alan Bazı Hükümlerin İlgili Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelere Eklenmesi İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına İlişkin 5917 sayılı Kanunun 20 nci maddesiyle değişik son fıkrası,5510 sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 5 inci maddesinin b fıkrası ve ilgili diğer maddeleri,5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi Ve Kontrol Kanunu ile ilgili maddeleri.
Tanımlar
MADDE 4 – Bu esaslarda geçen,(a) Daire Başkanlığı: Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığını,(b) Birim: Kısmi zamanlı öğrencilerin çalıştırıldığı akademik ve idari birimleri,(c) Birim Yöneticisi: Kısmi zamanlı öğrencilerin çalıştığı birimlerin yöneticilerini ve çalıştırma ile ilgili birimden irtibata geçilecek kişiyi,(d) Kısmi Zamanlı Öğrenci Seçme Komisyonu: Birimlerde kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışacak öğrencileri belirleyen komisyonu,(e) Kısmi Zamanlı Öğrenci: Üniversitemizin akademik ve idari birimlerinde kısmi zamanlı öğrenci olarak geçici işlerde çalıştırılan ve işçi sayılmayan öğrenciyi,ifade eder.
Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştıracak Birimlerin Ve Öğrenci Sayılarının Belirlenmesi
MADDE 5 – Birimler, kısmi zamanlı olarak geçici işlerde çalıştırmak istedikleri öğrenci ihtiyaçlarını çalıştırma gerekçeleri ile birlikte Eylül ayının sonuna kadar Daire Başkanlığımıza Ek I’ deki Öğrenci Çalıştırma Talep Formu ile bildirirler.Birimlerin kısmi zamanlı çalıştırabilecekleri öğrenci sayıları; birimlerin yerine getirmek zorunda oldukları görevler, birimlerin özelliği, insan kaynakları ihtiyacı ile kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma maliyeti ve bütçe imkanları dikkate alınmak suretiyle, Daire Başkanlığımızca birimler itibariyle belirlenerek, Rektörün onayına sunulur.
Başvuru Şekli ve Zamanı
MADDE 6 – Hangi birimlerde ve ne tür işlerde kaç kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı Ekim ayı içinde Daire Başkanlığı aracılığıyla belirlenir. Öğrenciler duyuruda belirtilen işler için Ek II’ deki Başvuru Formu ile birlikte her bir iş için ayrı ayrı olmak üzere ilgili birimlere başvurularını yapacaklardır.
Kısmi Zamanlı Olarak Çalıştırılacak Öğrencilerde Aranacak Şartlar
MADDE 7 – Yüksek Öğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından kendilerine burs verilmekte olan veya burs alma şartlarına haiz öğrencilere öncelik verilmek suretiyle aşağıda belirtilen şartları taşıyan öğrenciler, Üniversitemizde kısmi zamanlı öğrenci olarak geçici işlerde çalıştırılabilirler.(a) Tezsiz yüksek lisans öğrencisi ve özel öğrenci hariç olmak üzere, Üniversitemizin kayıtlı öğrencisi olmak,(b) Disiplin cezası almamış olmak,(c) Ölüm aylığı ve nafaka dışında, asgari ücret düzeyinde bir gelire sahip olmamak,(d) Çalıştırılacak iş için yeterli bilgi, beceri ve yeteneğe sahip olmak,(e) Kayıt dondurmuş öğrenci olmamak,(f) Yabancı uyruklu öğrenci olmamak,(g) Normal eğitim-öğretim süresi içerisinde öğrenim görüyor olmak,(h) Kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışıp da, daha önceden sözleşmesi, öğrenci çalıştıran birim ve/veya Daire Başkanlığınca feshedilmemiş olmak,(ı) Af yasasından yararlanıyor olmamak,Deprem, sel gibi doğal afetlerden zarar gördüğünü, şehit ve gazi çocuğu olduğunu belgeleyen öğrenciler ile engelli öğrencilerden normal eğitim-öğretim süresi içinde okuyor olmak, yabancı uyruklu öğrenci olmamak ve disiplin cezası almamış olmak dışındaki yukarıdaki şartlar aranmaz.
Kısmi Zamanlı Çalıştırılacak Öğrencilerin Seçimi ve Onaylanması
MADDE 8 – Üniversitemizde çalıştırılacak kısmi zamanlı öğrenciler; 7 nci maddedeki şartları taşıyıp taşımadıkları, maddi durumları, çalıştırılacakları işe beceri ve yetenekleri açısından uygunlukları, haftalık ders programının çalışacakları işe uygunluğu gibi hususlar yönünden çalıştırılacağı birimde oluşturulan komisyon tarafından değerlendirilerek belirlenir ve Ek III’ teki Çalışacak Kısmi Zamanlı Öğrenci Listesi doldurularak Daire Başkanlığına bildirilir. Daire Başkanlığı kısmi zamanlı olarak çalışacakların listesini Rektörün onayına sunar. Rektör tarafından onaylanan liste, Üniversitenin web sitesinde ve/veya birimlerin ilan panolarında duyurulur.
Günlük ve Haftalık Çalışma Süreleri ve Çalışma İle İlgili Hükümler
MADDE 9 – (a) Kısmi zamanlı öğrenci olarak çalıştırılacak öğrencilerin çalışma süresi, işin gerektiği durumlar saklı kalmak üzere, günlük en fazla 4 saat ve bir ayda toplam 60 saati geçemez.(b) Çalışma süresinin haftanın günlerine dağılımı, işin başlama ve bitim saatleri birim yöneticilerince belirlenir.(c) Kanunlarda milli bayram ve genel tatil olarak kabul edilen günlerde çalıştırılmaması esas olmakla birlikte, hafta sonu, gece ve resmi tatil günlerinde açık olan birimlerde işin gerektirdiği durumlarda kısmi zamanlı öğrenci, birim yöneticisinin isteği üzerine bu günlerde de çalıştırılabilir.(d) Kısmi zamanlı öğrenciler sadece bir birimde çalışabilirler, aynı anda farklı iki birimde çalışamazlar.(e) Kısmi zamanlı olarak çalıştırılmasına karar verilen öğrenci ile Daire Başkanlığı arasında Ek V’ teki “Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Akdi” imzalanacaktır.(f) Öğrenci ile yapılan sözleşme, öğrencinin talep etmesi ve kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma yapan birimin uygun görmesi ile Daire Başkanlığının onayı halinde yenilenebilir.
İdari ve Mali Hükümler
MADDE 10 – (a) Kısmi zamanlı olarak çalıştırılan öğrenciler, bu çalışmalarından dolayı işçi olarak kabul edilmezler,(b) Kısmi zamanlı öğrenciler, sosyal güvenlik yönünden 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 5 inci maddesinin b fıkrası kapsamına sadece iş kazası ve meslek hastalıkları sigortası (kısa vadeli sigorta kolları) hükmüne tabi olup, anılan kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) maddesi kapsamında sigortalı sayılırlar.(c) Kısmi zamanlı öğrencilerin sigortalılık başlangıcı, aylık prim ve hizmet bildirimleri ve sigortalılıklarının sona ermesine ilişkin bildirimleri 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun ilgili hükümleri uyarınca Daire Başkanlığımız tarafından yapılır.(d) 5917 sayılı Kanunun 20 nci maddesi gereği, kısmi zamanlı olarak çalıştırılan öğrencilere bir saatlik çalışma karşılığı ödenecek ücret, 4857 sayılı İş Kanunu gereğince 16 yaşından büyük işçiler için belirlenmiş olan günlük brüt asgari ücretin dörtte birini geçemez. Bu ücret her yılın aralık ayında bir sonraki mali yılı kapsayacak şekilde Daire Başkanlığımızın teklifi, Üniversite Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir.
Çalışmaya Başlamak İçin Gerekli Belgeler
MADDE 11 – Kısmi zamanlı olarak çalışmaya başlayacak öğrenciler aşağıdaki evrakları hazırlayıp Daire Başkanlığına bizzat müracaat edeceklerdir. Daire Başkanlığı tarafından kendilerine verilen tarihte görev yapacakları birimde çalışmaya başlayacaklardır.Çalışmaya başlamak için şu belgeler gereklidir:1) 1 adet nüfus cüzdan fotokopisi,(adres ve telefon yazılacak)2) Yeni tarihli öğrenci belgesi,3) 1 adet asıl fotoğraf (renkli fotokopi kabul edilmez),4) Banka hesap numarası, (T.C. Ortaköy Ziraat Bankası Şubesinden)5) Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Akdi (Daire Başkanlığı tarafından işe giriş işlemi yapılırken hazırlanacaktır)6) Sigortalı işe giriş bildirgesi (Daire Başkanlığı tarafından hazırlanacaktır)
Çalışma, Ücret ve Ödeme Esasları, Devam Zorunluluğu
MADDE 12 – (a) Kısmi zamanlı öğrenciler, derslere devam yükümlülüklerini aksatmayacak şekilde, belirlenen iş saatlerinde işinin başında olmakla yükümlüdür.(b) Kısmi zamanlı çalışan öğrencilerin çalışma saatleri birimler tarafından aylık olarak, Ek IV’ teki Devam Çizelgesi ile takip edilir ve bu çizelgeler birimlerde saklı tutulur.(c) Birimler önceki ayın 15’ i ile içinde bulunulan ayın 14 üncü günü arasını bir ay olarak kabul edip, Ek VI’ daki Aylık Puantaj Cetveli’ ni hazırlayarak kamu kesimi ödeme dönemi olan her ayın 5’ ine kadar Daire Başkanlığına teslim ederler. Zamanında teslim edilmeyen “Çalışma Çizelgeleri” için geriye dönük ücret ödemesi yapılmaz.(d) Kısmi zamanlı öğrenciler, çalıştıkları aylık toplam süre karşılığında ücret alırlar. Ödemeler, Daire Başkanlığı bütçesinden konuyla ilgili yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygun olarak yapılır.(e) Bir aylık ücret öğrencilerin T.C. Ziraat Bankası Ortaköy Şubesinde açtıracakları hesaplara yatırılacaktır.
İş Sözleşmesinin Feshi
MADDE 13 – Daire Başkanlığı, bu esaslar ve hizmet akdine aykırı durumlarda sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetme yetkisine sahiptir.
İş Tanımı ve İş Değişikliği
MADDE 14 – Kısmi zamanlı öğrencinin yapacağı iş ve işlemler, çalıştığı birim tarafından önceden tanımlanarak belirlenir ve hazırlanan çalışma planı öğrenciye bildirilir.Birim yöneticileri gerek gördüğünde kısmi zamanlı öğrencilerin birimdeki iş değişikliğini yapabilir.
Kısmi Zamanlı Öğrencilerin Davranış, Görev ve Sorumlulukları
MADDE 15 – (1) Kısmi zamanlı öğrenciler, çalıştığı birimin itibarını ve saygınlığını veya görev haysiyetini zedeleyici fiil ve davranışlarda bulunamaz,(2) Kısmi zamanlı öğrenciler, amirleriyle ve çalışma arkadaşlarıyla olan ilişkilerde saygılı olmak, işlerini nesnel, tam ve zamanında yapmakla yükümlüdür,(3) Kısmi zamanlı öğrenciler, kendilerine verilen görevleri ilgili mevzuat esasları ve amirleri tarafından verilen talimatlar doğrultusunda yerine getirmekle yükümlü ve sorumludur,(4) Kısmi zamanlı öğrenciler, işyerinde belirlenmiş bulunan çalışma şartlarına, iş disiplinine, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına, yönetmelik, genelge, talimat gibi düzenlemelere uymak zorundadır.(5) Kısmi zamanlı öğrenciler, işlerini dikkat ve itina ile yerine getirmek ve kendilerine teslim edilen Devlet malını korumak ve her an hizmete hazır halde bulundurmak zorundadır.
Yetki ve Sorumluluk
MADDE 16 – Yöneticiler, memurlar ve öğretim elemanları yanlarında çalışan kısmi zamanlı öğrencilere yetki ve sorumluluklarını devredemezler. Kısmi zamanlı öğrenciler, iş ve işlemlerin daha hızlı ve verimli yürütülebilmesi amacıyla, o birimdeki çalışma düzenini aksatmadan yönetici, memur ve öğretim elemanlarına katkıda bulunmakla yükümlüdürler.Sosyal Güvenlik Kurumu işe giriş işlemi yapılmadan öğrenci çalıştırılamaz. Birimler kısmi zamanlı çalışan öğrencinin çalışma saatlerini ve devamını takip etmek mecburiyetindedir. Yeni işe başlayacak olan, devamsızlık yapan veya işten ayrılan öğrencilerin Daire Başkanlığına 15 gün öncesinden bildirilme zorunluluğu olup, yaşanacak yasal sorumluluklar ve ceza yükümlülüğü öğrencilerin bağlı bulunduğu birimlere ait
olacaktır. Aylık çalışma çizelgelerinin en geç her ayın 5’ inde Daire Başkanlığına verilmesi gerekir. Bu sebepler ve tarihlerden dolayı Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından idari para cezası uygulanması halinde bu cezanın tamamı birime yüklenecektir.
Denetim
MADDE 17 – Birim yöneticileri ve birim yürütücüleri birimlerinde çalıştırdıkları kısmi zamanlı öğrencilere sürekli denetim uygularlar. Sistemin verimli ve sağlıklı işleyebilmesi için gerekli bütün önlemleri alırlar.
Yürürlük
MADDE 18 – Bu esaslar 01 Kasım 2010 tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19 – Bu esasları Galatasaray Üniversitesi Rektörü yürütür.
MADDE 1 – Bu esaslar, Üniversitemizde 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46 ncı maddesine göre kısmi zamanlı olarak geçici işlerde çalıştırılacak öğrencilerin sayılarının belirlenmesi, öğrencilerin seçimi, işe başlatılması, haftalık çalışma süreleri, ücret ve sigorta işlemleri ve diğer hususları belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.Üniversitemizde kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma programı uygulanmasının amacı, öğrencilerimizin ders saati dışındaki boş zamanlarında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda geçici işlerde çalıştırılarak, kişiliklerinin ve becerilerinin gelişmesini sağlayarak iş disiplini edinmiş üretken bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmaktır.
Kapsam
MADDE 2 – Bu esaslar, Üniversitemizde kısmi zamanlı öğrenci çalıştıran fakülte, yüksekokul, enstitü, daire başkanlıkları ve rektörlüğe bağlı bölüm, birim ve müdürlüklerinde çalışan tüm öğrencileri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – Bu esaslar aşağıdaki kanun ve yönetmeliklere dayanılarak hazırlanmıştır.2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46 ncı maddesi ile Yükseköğretim Kurumları Cari Hizmet Maliyetine Öğrenci Katkısı ile Diğer Faaliyetlerden Elde Edilen Gelirlerin Kullanım ve Harcamasına İlişkin Esas ve Usullerin 1. ve 10. maddesinin ilgili fıkrası,Bütçe Kanununda Yer Alan Bazı Hükümlerin İlgili Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelere Eklenmesi İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına İlişkin 5917 sayılı Kanunun 20 nci maddesiyle değişik son fıkrası,5510 sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 5 inci maddesinin b fıkrası ve ilgili diğer maddeleri,5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi Ve Kontrol Kanunu ile ilgili maddeleri.
Tanımlar
MADDE 4 – Bu esaslarda geçen,(a) Daire Başkanlığı: Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığını,(b) Birim: Kısmi zamanlı öğrencilerin çalıştırıldığı akademik ve idari birimleri,(c) Birim Yöneticisi: Kısmi zamanlı öğrencilerin çalıştığı birimlerin yöneticilerini ve çalıştırma ile ilgili birimden irtibata geçilecek kişiyi,(d) Kısmi Zamanlı Öğrenci Seçme Komisyonu: Birimlerde kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışacak öğrencileri belirleyen komisyonu,(e) Kısmi Zamanlı Öğrenci: Üniversitemizin akademik ve idari birimlerinde kısmi zamanlı öğrenci olarak geçici işlerde çalıştırılan ve işçi sayılmayan öğrenciyi,ifade eder.
Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştıracak Birimlerin Ve Öğrenci Sayılarının Belirlenmesi
MADDE 5 – Birimler, kısmi zamanlı olarak geçici işlerde çalıştırmak istedikleri öğrenci ihtiyaçlarını çalıştırma gerekçeleri ile birlikte Eylül ayının sonuna kadar Daire Başkanlığımıza Ek I’ deki Öğrenci Çalıştırma Talep Formu ile bildirirler.Birimlerin kısmi zamanlı çalıştırabilecekleri öğrenci sayıları; birimlerin yerine getirmek zorunda oldukları görevler, birimlerin özelliği, insan kaynakları ihtiyacı ile kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma maliyeti ve bütçe imkanları dikkate alınmak suretiyle, Daire Başkanlığımızca birimler itibariyle belirlenerek, Rektörün onayına sunulur.
Başvuru Şekli ve Zamanı
MADDE 6 – Hangi birimlerde ve ne tür işlerde kaç kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı Ekim ayı içinde Daire Başkanlığı aracılığıyla belirlenir. Öğrenciler duyuruda belirtilen işler için Ek II’ deki Başvuru Formu ile birlikte her bir iş için ayrı ayrı olmak üzere ilgili birimlere başvurularını yapacaklardır.
Kısmi Zamanlı Olarak Çalıştırılacak Öğrencilerde Aranacak Şartlar
MADDE 7 – Yüksek Öğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından kendilerine burs verilmekte olan veya burs alma şartlarına haiz öğrencilere öncelik verilmek suretiyle aşağıda belirtilen şartları taşıyan öğrenciler, Üniversitemizde kısmi zamanlı öğrenci olarak geçici işlerde çalıştırılabilirler.(a) Tezsiz yüksek lisans öğrencisi ve özel öğrenci hariç olmak üzere, Üniversitemizin kayıtlı öğrencisi olmak,(b) Disiplin cezası almamış olmak,(c) Ölüm aylığı ve nafaka dışında, asgari ücret düzeyinde bir gelire sahip olmamak,(d) Çalıştırılacak iş için yeterli bilgi, beceri ve yeteneğe sahip olmak,(e) Kayıt dondurmuş öğrenci olmamak,(f) Yabancı uyruklu öğrenci olmamak,(g) Normal eğitim-öğretim süresi içerisinde öğrenim görüyor olmak,(h) Kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışıp da, daha önceden sözleşmesi, öğrenci çalıştıran birim ve/veya Daire Başkanlığınca feshedilmemiş olmak,(ı) Af yasasından yararlanıyor olmamak,Deprem, sel gibi doğal afetlerden zarar gördüğünü, şehit ve gazi çocuğu olduğunu belgeleyen öğrenciler ile engelli öğrencilerden normal eğitim-öğretim süresi içinde okuyor olmak, yabancı uyruklu öğrenci olmamak ve disiplin cezası almamış olmak dışındaki yukarıdaki şartlar aranmaz.
Kısmi Zamanlı Çalıştırılacak Öğrencilerin Seçimi ve Onaylanması
MADDE 8 – Üniversitemizde çalıştırılacak kısmi zamanlı öğrenciler; 7 nci maddedeki şartları taşıyıp taşımadıkları, maddi durumları, çalıştırılacakları işe beceri ve yetenekleri açısından uygunlukları, haftalık ders programının çalışacakları işe uygunluğu gibi hususlar yönünden çalıştırılacağı birimde oluşturulan komisyon tarafından değerlendirilerek belirlenir ve Ek III’ teki Çalışacak Kısmi Zamanlı Öğrenci Listesi doldurularak Daire Başkanlığına bildirilir. Daire Başkanlığı kısmi zamanlı olarak çalışacakların listesini Rektörün onayına sunar. Rektör tarafından onaylanan liste, Üniversitenin web sitesinde ve/veya birimlerin ilan panolarında duyurulur.
Günlük ve Haftalık Çalışma Süreleri ve Çalışma İle İlgili Hükümler
MADDE 9 – (a) Kısmi zamanlı öğrenci olarak çalıştırılacak öğrencilerin çalışma süresi, işin gerektiği durumlar saklı kalmak üzere, günlük en fazla 4 saat ve bir ayda toplam 60 saati geçemez.(b) Çalışma süresinin haftanın günlerine dağılımı, işin başlama ve bitim saatleri birim yöneticilerince belirlenir.(c) Kanunlarda milli bayram ve genel tatil olarak kabul edilen günlerde çalıştırılmaması esas olmakla birlikte, hafta sonu, gece ve resmi tatil günlerinde açık olan birimlerde işin gerektirdiği durumlarda kısmi zamanlı öğrenci, birim yöneticisinin isteği üzerine bu günlerde de çalıştırılabilir.(d) Kısmi zamanlı öğrenciler sadece bir birimde çalışabilirler, aynı anda farklı iki birimde çalışamazlar.(e) Kısmi zamanlı olarak çalıştırılmasına karar verilen öğrenci ile Daire Başkanlığı arasında Ek V’ teki “Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Akdi” imzalanacaktır.(f) Öğrenci ile yapılan sözleşme, öğrencinin talep etmesi ve kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma yapan birimin uygun görmesi ile Daire Başkanlığının onayı halinde yenilenebilir.
İdari ve Mali Hükümler
MADDE 10 – (a) Kısmi zamanlı olarak çalıştırılan öğrenciler, bu çalışmalarından dolayı işçi olarak kabul edilmezler,(b) Kısmi zamanlı öğrenciler, sosyal güvenlik yönünden 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 5 inci maddesinin b fıkrası kapsamına sadece iş kazası ve meslek hastalıkları sigortası (kısa vadeli sigorta kolları) hükmüne tabi olup, anılan kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) maddesi kapsamında sigortalı sayılırlar.(c) Kısmi zamanlı öğrencilerin sigortalılık başlangıcı, aylık prim ve hizmet bildirimleri ve sigortalılıklarının sona ermesine ilişkin bildirimleri 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun ilgili hükümleri uyarınca Daire Başkanlığımız tarafından yapılır.(d) 5917 sayılı Kanunun 20 nci maddesi gereği, kısmi zamanlı olarak çalıştırılan öğrencilere bir saatlik çalışma karşılığı ödenecek ücret, 4857 sayılı İş Kanunu gereğince 16 yaşından büyük işçiler için belirlenmiş olan günlük brüt asgari ücretin dörtte birini geçemez. Bu ücret her yılın aralık ayında bir sonraki mali yılı kapsayacak şekilde Daire Başkanlığımızın teklifi, Üniversite Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir.
Çalışmaya Başlamak İçin Gerekli Belgeler
MADDE 11 – Kısmi zamanlı olarak çalışmaya başlayacak öğrenciler aşağıdaki evrakları hazırlayıp Daire Başkanlığına bizzat müracaat edeceklerdir. Daire Başkanlığı tarafından kendilerine verilen tarihte görev yapacakları birimde çalışmaya başlayacaklardır.Çalışmaya başlamak için şu belgeler gereklidir:1) 1 adet nüfus cüzdan fotokopisi,(adres ve telefon yazılacak)2) Yeni tarihli öğrenci belgesi,3) 1 adet asıl fotoğraf (renkli fotokopi kabul edilmez),4) Banka hesap numarası, (T.C. Ortaköy Ziraat Bankası Şubesinden)5) Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Akdi (Daire Başkanlığı tarafından işe giriş işlemi yapılırken hazırlanacaktır)6) Sigortalı işe giriş bildirgesi (Daire Başkanlığı tarafından hazırlanacaktır)
Çalışma, Ücret ve Ödeme Esasları, Devam Zorunluluğu
MADDE 12 – (a) Kısmi zamanlı öğrenciler, derslere devam yükümlülüklerini aksatmayacak şekilde, belirlenen iş saatlerinde işinin başında olmakla yükümlüdür.(b) Kısmi zamanlı çalışan öğrencilerin çalışma saatleri birimler tarafından aylık olarak, Ek IV’ teki Devam Çizelgesi ile takip edilir ve bu çizelgeler birimlerde saklı tutulur.(c) Birimler önceki ayın 15’ i ile içinde bulunulan ayın 14 üncü günü arasını bir ay olarak kabul edip, Ek VI’ daki Aylık Puantaj Cetveli’ ni hazırlayarak kamu kesimi ödeme dönemi olan her ayın 5’ ine kadar Daire Başkanlığına teslim ederler. Zamanında teslim edilmeyen “Çalışma Çizelgeleri” için geriye dönük ücret ödemesi yapılmaz.(d) Kısmi zamanlı öğrenciler, çalıştıkları aylık toplam süre karşılığında ücret alırlar. Ödemeler, Daire Başkanlığı bütçesinden konuyla ilgili yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygun olarak yapılır.(e) Bir aylık ücret öğrencilerin T.C. Ziraat Bankası Ortaköy Şubesinde açtıracakları hesaplara yatırılacaktır.
İş Sözleşmesinin Feshi
MADDE 13 – Daire Başkanlığı, bu esaslar ve hizmet akdine aykırı durumlarda sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetme yetkisine sahiptir.
İş Tanımı ve İş Değişikliği
MADDE 14 – Kısmi zamanlı öğrencinin yapacağı iş ve işlemler, çalıştığı birim tarafından önceden tanımlanarak belirlenir ve hazırlanan çalışma planı öğrenciye bildirilir.Birim yöneticileri gerek gördüğünde kısmi zamanlı öğrencilerin birimdeki iş değişikliğini yapabilir.
Kısmi Zamanlı Öğrencilerin Davranış, Görev ve Sorumlulukları
MADDE 15 – (1) Kısmi zamanlı öğrenciler, çalıştığı birimin itibarını ve saygınlığını veya görev haysiyetini zedeleyici fiil ve davranışlarda bulunamaz,(2) Kısmi zamanlı öğrenciler, amirleriyle ve çalışma arkadaşlarıyla olan ilişkilerde saygılı olmak, işlerini nesnel, tam ve zamanında yapmakla yükümlüdür,(3) Kısmi zamanlı öğrenciler, kendilerine verilen görevleri ilgili mevzuat esasları ve amirleri tarafından verilen talimatlar doğrultusunda yerine getirmekle yükümlü ve sorumludur,(4) Kısmi zamanlı öğrenciler, işyerinde belirlenmiş bulunan çalışma şartlarına, iş disiplinine, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına, yönetmelik, genelge, talimat gibi düzenlemelere uymak zorundadır.(5) Kısmi zamanlı öğrenciler, işlerini dikkat ve itina ile yerine getirmek ve kendilerine teslim edilen Devlet malını korumak ve her an hizmete hazır halde bulundurmak zorundadır.
Yetki ve Sorumluluk
MADDE 16 – Yöneticiler, memurlar ve öğretim elemanları yanlarında çalışan kısmi zamanlı öğrencilere yetki ve sorumluluklarını devredemezler. Kısmi zamanlı öğrenciler, iş ve işlemlerin daha hızlı ve verimli yürütülebilmesi amacıyla, o birimdeki çalışma düzenini aksatmadan yönetici, memur ve öğretim elemanlarına katkıda bulunmakla yükümlüdürler.Sosyal Güvenlik Kurumu işe giriş işlemi yapılmadan öğrenci çalıştırılamaz. Birimler kısmi zamanlı çalışan öğrencinin çalışma saatlerini ve devamını takip etmek mecburiyetindedir. Yeni işe başlayacak olan, devamsızlık yapan veya işten ayrılan öğrencilerin Daire Başkanlığına 15 gün öncesinden bildirilme zorunluluğu olup, yaşanacak yasal sorumluluklar ve ceza yükümlülüğü öğrencilerin bağlı bulunduğu birimlere ait
olacaktır. Aylık çalışma çizelgelerinin en geç her ayın 5’ inde Daire Başkanlığına verilmesi gerekir. Bu sebepler ve tarihlerden dolayı Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından idari para cezası uygulanması halinde bu cezanın tamamı birime yüklenecektir.
Denetim
MADDE 17 – Birim yöneticileri ve birim yürütücüleri birimlerinde çalıştırdıkları kısmi zamanlı öğrencilere sürekli denetim uygularlar. Sistemin verimli ve sağlıklı işleyebilmesi için gerekli bütün önlemleri alırlar.
Yürürlük
MADDE 18 – Bu esaslar 01 Kasım 2010 tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19 – Bu esasları Galatasaray Üniversitesi Rektörü yürütür.